2 maart 2010

Medaille!

Je ziet vaak bij duurdere verjaardags kaarten zo'n medaille met een lintje en button met cijfer, ik dacht dat het nog leuker zou zijn als dat helemaal van stof was. Nu was de juiste gelegenheid er dus heb ik samen met mijn zusje een medaille gemaakt. 
Het idee is simpel: gewoon een strook stof dubbelvouwen, onderkant dicht rijgen, garen aantrekken en een rondje vormen, dat uiteindes aan elkaar vast naaien. Je maakt twee rondjes van vilt. Op de een bevestig je een veiligheids spelt op de ander een applicatie (getal, strikje, plaatje etc.). Dat bevestig je op het midden van de medaille, op de achterkant doe je onder het rondje een aantal lintjes vastmaken zodat dat er onder vast zit! Je kunt het helemaal met de naaimachine doen, maar omdat mijn zusje daar niet mee overweg kon heeft ze het (met hulp) met de hand gedaan, mooi resultaat toch?

Ook is het gewoon leuk als extraatje op een t-shirt!


3 opmerkingen:

  1. SUPER!!!! bedankt voor je tip!
    groetjes Cindy
    www.uttemetut.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh jeuj!!!!!!!! Ik vroeg me gisteren toch wel af hoe je dat doet en voilà... nu moet ik eerst nog een sjakosjke uittekenen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat leuk gemaakt zeg.




    van anoniem

    BeantwoordenVerwijderen