14 maart 2010

Sleutelhanger




Ik doe mee aan een swap (ik zal nog niet verklappen welke) en wilde daarvoor o.a. een sleutelhanger maken. Op de foto's zie je een proto-type. Ik heb de constructie heel eenvoudig gehouden.


Men neme: 2 stukjes stof (van 9 x 6 cm) een lintje van 6 cm., een sleutelhanger (deze heb ik een keer gratis gekregen bij de Albert Heyn), vlieso-fix en een bankpasje als mal.
Leg het bankpasje op de stofjes en trek ze om met een potlood of verdwijnstift.
Knip de stofjes uit.
Naai aan 1 van de stofjes het lintje.


Verstevig het andere stofje met vlieso-fix,


haal het papier eraf en strijk de beide stofjes op elkaar.

(Als je geen vlies-o-fix in huis hebt kun je ook 'gewone' versteviger gebruiken, maar dan kan je de stofjes niet op elkaar plakken. Dan moet je ze op elkaar naaien).

Om rafelen te voorkomen heb ik de sleutelhanger met borduurzijde en een festonsteek afgewerkt, maar de 'echte', die op de post gaat naar Amerika, heb ik met een kleine zigzag afgewerkt. Dat ziet er mooier uit, vind ik zelf.

2 opmerkingen:

  1. Leuk! Dus jij ook aan het swappen geslagen.
    Ik ben bezig met wat ansichtkaarten te 'stofferen' ;-) En je lenteswap?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. egt un suuuupr leuk ding misschien kun je er ook wel un foto in doen!

    BeantwoordenVerwijderen