1 april 2011

spelden kussentje op speldenpotje.

Als je een leuk kadootje wilt maken voor een creatieve vriendin, is dit een leuk ideetje. Zo heb ik een vriendin waar ik altijd mee naar een naaiclubje ga en zij heeft nooit, maar dan ook nooit, een spelden kussen bij zich. Ach die leen ik wel van mama lieveheersbeestje, denkt ze altijd...Haa! Daar heb ik dus nu een oplossing voor bedacht;
Een speldenkussentje-pot vol met spelden!

Men neme; een leeg potje met deksel (plastic is het handigst) waar je in het midden twee gaatjes maakt, zodat je het onderste kussentje vast kunt naaien.

wat kleine lapjes, in rondjes genaaid met behulp van een klein bordje en een schoteltje.

Opvulling (ik koop altijd zo'n vulkussentje en haal daar de vulling uit)

Garen

lijm

bandje of kantje


De deksel van het potje bekleed je met de stof (lijmen). Naai dan twee kussentjes van de stofjes, omdraaien, vullen en dichtnaaien. Dan verdeel je de kussentjes in acht partjes door van boven naar onder door het midden van de kussentjes te naaien en iederen keer de draad strak om het kussentje te trekken. Naai dan het onderste kussentje op de deksel en lijm het ook nog goed vast. Naai de bovenste kussentje in het midden met een knoop vast op de onderste, hier kan ook nog wat lijm tussen voor de stevigheid. Verder heb ik de pot nog wat versierd met een witte watervaste stift. Daarna wat spelden er in en klaar! (mijn vriendin vond hem heel leuk en gebruikt hem nu ook!) Ook een leuk karweitje voor kinderen, zij kunnen dan de rondjes stikken op de machine en zo wat leren omgaan met de naaimachine. Zelf wil ik er ook nog één voor mijzelf maken want het is best een handig dingetje...


Groetjes van mama lieveheersbeestje.

2 opmerkingen: