27 november 2011

Boeken-kerstboom

Vorig jaar met kerst heb ik deze kerstboompjes gemaakt van oude boeken.
Ze zijn ook erg leuk om cadeau te geven, dus daarom zet ik hier de werkbeschrijving neer.


 


1. Scheur de kaft van een oud boek. Vouw de pagina diagonaal, zodat de bovenkant van de pagina nu tegen de binnenkant van het boek aan zit.
2. Vouw de pagina weer diagonaal tegen de binnenkant van het boek aan. Hierdoor ontstaat een punt aan de onderkant. Je kan deze punt laten zitten, maar je kan ook door naar stap 3.
3. Vouw de punt om achterkant van de pagina heen. Vouw dit wel goed recht, want je boom zal hier op staan.

Doe dit voor alle pagina's. Het boek zal vanzelf rond gaan buigen. Als je klaar bent met vouwen, kun je de ronding nog een beetje bijbuigen.

Tip:
Neem een boek van maximaal 150 pagina's, anders wordt het vouwen heel erg moeilijk aan het einde.

Kijk voor meer leuke (culinaire) crea ideeen op mijn blog Miss Gefreubel,
of volg mij op facebook.

5 opmerkingen:

  1. Hoorde van een kennis die ook dergelijke dingen maakt; een egeltje en een kerstboom dat boekjes uit de "bouquet reeks" hier zich prima voor lenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vind je het goed als ik een linkje plaats in mijn diy lijstje naar jouw boompjes?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schattige kerstboompjes...heel apart dank voor de uitleg..

    Groetjes Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ m@m@mia: inderdaad, de stuiverromannetjes deden hun werk erg goed.
    @ Kamie: Maar natuurlijk. Super thanks.
    @ Fia: Bedankt voor je reactie.

    BeantwoordenVerwijderen