29 juli 2012

Appeltaartjes


Appeltaart.
Iedereen lust het.
Of toch niet?

Want IK ben er meestal niet zo zot van.
Men zwiert daar dan ook vanalles bij in, dat eigelijk niet in een appeltaart hoort te zitten.
Rozijnen of noten
en van die prul.

Lekker, ja... maar niet als je geen rozijnen-liefhebber bent ;-)

Dus ik maakte een appeltaart.
Een appeltaartje.
Waar niks anders dan appel in zit.
En wat suiker.
En een tikkel kaneel.

Ik kan alleen niet weten of ik het nu eigelijk echt lekker vond of niet,
want ik heb er zelf niet van gegeten.
Dat heb je dan als je het maakt voor iemand anders.

Het geurde wel zalig hier in de keuken,
dus slecht kan dat niet geweest zijn ;-)
Dus ik moet het gewoon nog eens een keertje maken...?

Nu.
Hoe begin je daar aan?

De appels schillen,
klokhuizen verwijderen.
In plakjes of stukjes snijden
mengen met suiker, wat sap, wat bloem en wat kaneelpoeder.

Beetje met deeg spelen.
En dan ziet dat er zo uit.


Nieuwsgierig hoe het er uit zag na het bakken?


Fijne zondag nog allemaal !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten